מה הסיפור של צ’אטבוטים?

או אה, אם שאלתם את זה, אתם כנראה במקום טוב. ברוכים הבאים לעולם הבוטים שמחליף את התקשורת הישנה. במאמר הזה תלמדו מה זה בוטים, מה עושים איתם, כמה מרוויח מי שבונה אותם ולאן זה הולך, כל הדבר הזה.

פעם לפני מיליון שנה, או שנתיים במונחים של דיגיטל, כדי למכור מוצר, לתת שירות, לקבוע פגישה או להנגיש מידע היה צריך בן אדם על מלא. עכשיו שלא תבינו לא נכון, בן אדם זה אחלה, אבל מהסתכלות של בעל עסק או לקוח קצה – בן אדם יכול לעשות לא מעט בעיות, גם אם הוא לא התכוון לזה.

בן אדם אולי מעשן, בן אדם בטוח עייף, בן אדם אולי נשוי, בן אדם בטוח יוצא ליום חופשה, בן אדם… הבנתם. לבן אדם יש משאב זמן מוגבל כי הוא בעל צרכים ורצונות לגיטימיים. עסק לעומתו, דורש או יכול להיות טוב יותר, אם הוא יהיה זמין 24/7, אם השירות יהיה מהיר, אם הוא יהיה נגיש בזמן שנוח ללקוח ואם הוא יהיה מהיר ופחות חשוף לטעויות אנוש.

אז היי, בוטים.

צ’אטבוטים, בוטים או איך שלא תקראו לזה נולדו על ידי האדם העייף במטרה לתת עבודה ללא הגבלה ובחיסכון כלכלי מוכח מהסיבה הפשוטה שהם לא צריכים לקבל משכורת, דמי הבראה, ליטוף לאגו ולתלוש המשכורת. בוטים הם בוטים. חסרי רגש ועם עודף מוטיבציה, משהו שבעלי עסקים חולמים עליו בכל ראיון עבודה עם עובד חדש.

אם שמתם לב או לא כבר ענינו פה על שתי השאלות הראשונות: מה זה בוטים ומה עושים איתם. אבל כדי שלא נצא סופר תיאורטיים, הנה דוגמאות דיו על גבי לבן:


בוט שירות לקוחות:

בוט שירות לקוחות

נתקלתם בזה כבר. פניתם לחברת ביטוח X, הם זרקו אתכם לוואטסאפ, ונציגה שכאילו קוראים לה שירן אמרה לכם היי! לתביעות לחצו פה, לחשבוניות לחצו שם, לתלונות אל תלחצו בשום מקום.

מה הרוויחה חברה X?
– שירות מהיר יותר ללקוח
– שירות נגיש בכל שעה
– פחות משכורת לנציגה
– פחות החזקת ציוד לנציגה

הלקוח מרוצה, בעל החברה שילם פחות, משמעותית, וכולם יוצאים בהרגשה טובה אלא אם הבוט נבנה לא טוב אבל זה כבר למאמר אחר.

בוט מכירה

ראיתם מודעה בפייסבוק, לא התבקשתם להשאיר פרטים, לחצתם על המודעה והועברתם לוואטספ שמאחוריו אין אדם אלא בוט שמציע לכם הצעה חלומית אם תעשו מה שהוא אומר ע כ ש י ו.

הבוט מנהל איתכם שיחת מכירה שהוגדרה מראש על ידי והוא מאפשר לכם לנווט בין מוצרים שמוצגים בגלריה, לעבור לתשלום, לקבל עדכונים על שילוח, להביא עד לפתח הוואטסאפ שלכם את החשבונית ולעשות לכם את החיים מהירים ולבעל העסק קלים וריווחיים

איך בונים בוט?

ובכן, תמיד יש את קורס מומחי אוטומציה עסקית של פיוצ’ר אבל מעבר לזה ניגשים לאחת מהמערכות הרלוונטיות, מניצ’אט לדוגמה, ומרכיבים פלואו של שיחה מבוסס תנאים ואינטגרציות אם רוצים שזה יהיה ממש חכם.

מערכת כמו מניצ’אט מאפשרת לכם לבנות את תסריט השיחה המלא כולל אינטגרציות עם מערכות חיצוניות כדי לעדכן אותם – אוטומטית, אלא מה – או לשאוב מידע מהם כדי שהמידע שנמסר ללקוח הקצה יהיה בדיוק מה שהוא רצה וצריך לשמוע.

כסף, לא שכחתי, רציתם לדבר על כסף.
בניית בוט איכותי ויעיל יכולה לפטר את המזכירה ולהוריד מבעל העסק תשלום חודשי.
כמה לדעתכם הוא יהיה מוכן לשלם חד פעמי על בוט שיחליף אותה ויהיה אפילו יותר יעיל?
התשובה היא הרבה.

כסף, לא שכחתי, רציתם לדבר על כסף

בניית בוט איכותי ויעיל יכולה לפטר את המזכירה ולהוריד מבעל העסק תשלום חודשי.
בונה בוטים יקח לרוב תשלום חד פעמי על ההקמה לעומת תשלום חודשי לעובד אנושי.
כמה לדעתכם בעל עסק יהיה מוכן לשלם חד פעמי על בוט שיחליף תלוש משכורת חודשי מתעדכן ויהיה אפילו יותר יעיל?


איציק הלל

איציק הלל

היה מעניין?
איזה קטע, במקרה יש לנו קורס בנושא

איציק הלל

איציק הלל